چگونه به شما اعتماد کنم؟

با سلام خدمت همراهان همیشگی مجله ریوند. در این نوشتار قصد داریم به معرفی مجوزها و الزامات ارائه خدمات و فروش کالا در مجموعه ریوند، برای آن دسته از افرادی که برای اولین بار به سایت ما سر می زنند یا قصد خرید دارند بپردازیم.

به طور قطع در ابتدای هر آشنایی ایجاد اطمینان برای طرفین از اولویت های ادامه مسیر می باشد که هر کدام سعی می کنند با رفتار و عمل خود آن را برای طرف مقابل قابل پذیرتر کنند، بخصوص وقتی که پای معامله و خرید و فروش کالا در میان باشد. 

در بازار سنتی این اطمینان از طرق مختلفی ایجاد می شد، که مهمترین آن مکان فیزیکی یا همان مغازه بود. در واقع وقتی شما وارد مغازه ای می شوید و خریدی انجام می دهید، می دانید که در صورت خرابی، گرانی یا هر مورد دیگری که نیاز به مراجعه بعدی باشد، مغازه ای وجود دارد که به آن  مراجعه کنید و از این نظر با اطمینان بیشتری خرید را انجام می دهد. یا مورد دیگری که باعث ایجاد اطمینان می شود، حسن شهرت فروشنده در بازار یا محل کسبش بود. موارد دیگری مانند صدور فاکتور یا ضمانت نامه، عضو اتحادیه بودن فروشنده و ... نیز بود که خیال خریدار را برای خرید مطمئن تر، راحت می کرد.

در عصر حاضر با پیشرفت بی سابقه تکنولوژی، بخصوص در بخش ارتباطات، تمامی جوامع و کشورهای پیشرفته برای ارائه خدمات خود به سمت دنیای مجازی و غیر حضوری رفتند تا در وقت و هزینه صرفه جویی داشته باشند. شاید تا همین یک دهه قبل مردم تصوری از ارائه تمامی خدمات بانکی از طریق لپ تاپ، در خانه یا محل کار مشتری نداشتند ولی در حال حاضر بیشتر خدمات دولتی، قضایی، بیمه ای، بانکی و ... بصورت الکترونیکی یا مجازی ارائه می شود. خب واضح است که مردم با توجه به اعلام درگاه های خدماتی و سایت های این شرکت ها و دستگاه های خدماتی، برای دریافت خدمات خود به صورت الکترونیکی مشکلی از لحاظ اطمینان ندارند، ولی وقتی صحبت از وبسایت های خصوصی می شود قضیه فرق می کند. با توجه به اینکه هر شخص حقیقی می تواند برای خود در هر کجای دنیا سایتی راه اندازی کند و کالا یا خدماتی را برای فروش ارائه کند، بحث اعتماد و اطمینان به سایتها کاملا پیچیده می شود.

برای همین تقریبا در بیشتر کشورها سازمان هایی برای اعتبار سنجنی، کنترل محتوا و پایش مداوم سایتها راه اندازی شده تا مردم با اطمینان بیشتری فعالیت های مجازی خود را در سایت های مورد نظر انجام دهند.

در کشور ما نیز سایتها برای ارائه خدمات، فروش کالا، نشر اخبار و ... نیاز به اخذ مجوزهایی از سازمان های مربوطه دارند. به طور مثال "مرکز توسعه تجارت الکترونیکی"، با اعطای نماد اعتماد الکترونیکی هویت صاحب و محل فعالیت کسب و کارهای اینترنتی را احراز میکند، یا "مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی" هویت صاحب کسب و کار و صلاحیت فعالیت وی را بررسی و احراز می نماید.

با این تفاسیر استفاده کنندگان از خدمات و کالا ها، به راحتی و با اطمینان می توانند در اینترنت اقدام به خرید اجناس یا دریافت خدمات کنند و در صورت بروز هرگوته مشکل یا مغایرت، در صورت عدم پاسخگویی سایت فروشنده، به راحتی از طریق قانونی پیگیر جبران خسارت خود باشند.

مجموعه ریوند هم در راستای احترام به مشتریان عزیز و ایجاد یک تجربه لذت بخش همراه با اعتماد از خرید اینترنتی، اقدام به دریافت نماد الکترونیکی از "مرکز توسعه تجارت الکترونیکی" و ثبت سایت در "ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی وازارت فرهنگ و ارشاد اسلامی" نموده.

                    

مورد مهم بعدی که در فروشگاه ریوند به آن توجه خاصی شده، نحوه و روش های پرداخت می باشد. شما در هنگام خرید از سه روش مختلف می توانید وجه کالا را پرداخت نمایید. از طریق کارت به کارت، پرداخت درب منزل و پرداخت اینترنتی از طریق درگاه زرین پال. (برای آشنایی بیشتر با پرداخت امن و روش های پرداخت وجه کلیک نمایید.)

امیدواریم که همکاران ما در مجموعه ریوند بتوانند با ارائه خدمات و فروش کالا، گامی در جهت راحتی و رضایت شما از خدمات الکترونیکی بردارند.

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید